RRI

Reglament de Règim Intern (RRI)

1.   Introducció


El Reglament de Règim Interior  recull el conjunt de normes que regulen el funcionament del nostre centre, i garanteix l’adequada coordinació de totes les persones que formen la comunitat educativa.

2.   Organització del centre


Els òrgans de govern del Centre són la direcció, la prefectura d’estudis, la coordinació pedagògica, la secretaria. Col·lectivament constitueixen l’equip directiu.


Els òrgans de govern del Centre són la direcció, la prefectura d’estudis, la coordinació pedagògica, la secretaria. Col·lectivament constitueixen l’equip directiu.

La Direcció
Té com a funció el govern i la coordinació de totes les activitats que es realitzen al Centre.

La Prefectura d’Estudis
Té com a funció el seguiment i la programació de les activitats formatives.

La Coordinació Pedagògica
Té com a funció elaborar i coordinar la programació anual de les activitats escolars complementàries. Presideix les reunions de la comissió d’Atenció a la Diversitat i manté els contactes amb els Serveis Socials a l’EAP.

La Secretaria
S’ocupa de la gestió de l’activitat administrativa econòmica del Centre, assumeix la prefectura del personal d’administració i serveis i exerceix el secretariat en els òrgans col·legiats de govern.

2.2.  Òrgan de participació en el control i la gestió


Els òrgans de participació i la gestió del Centre són el Consell Escolar i el Claustre.

El Consell Escolar del Centre
És l’òrgan on els diferents integrants de la comunitat educativa (estudiants, professorat, pares i mares, equip directiu i personal d’administració i serveis) participen en el control i la gestió del Centre. Està format per:

  • La direcció, que el presideix.
  • La prefectura d’estudis.
  • Tres representants del professorat escollits pel Claustre.
  • Tres representants dels pares i de les mares, un dels quals serà el/la president/a de l’AMPA.
  • Els delegats de cada classe (almenys un per línia).
  • El/la secretari/a, amb veu però sense vot, que actua com a secretari/a del Consell.
  • Un representant de l’administració municipal.
Les seves atribucions són les que li assigna l’administració educativa i que estan recollides en la legislació vigent. En cas de produir-se alguna vacant en el sector del professorat, dels estudiants o del personal d’administració i serveis i no hi hagi llista d’espera per substituir, es convocaran eleccions parcials per tal que aquest sector no disminueixi la seva representació.

El Claustre
És l’òrgan propi de participació del professorat en la gestió i la planificació educatives del Centre. Està integrat pel professorat que hi presta serveis, i el presideix la direcció. Les seves funcions són les que determina la normativa vigent. El Claustre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre amb caràcter ordinari, i sempre que el convoqui la direcció o ho sol·liciti almenys un terç dels seus membres. L’assistència al Claustre és obligatòria per a tots els membres. Les inassistències o els retards seran consignats a l’Acta del Claustre i al llibre d’absències del Centre.

 2.3.   Òrgans de coordinació

a)    Òrgans col·legiats de coordinació
·                     Departaments didàctics.
·                     Comissió Pedagògica

b)    Òrgans unipersonal de coordinació
·                     Caps de Departament i Caps de Seminari.
·                     Coordinadors.

2.4.   Òrgans d’atenció i seguiment de l’alumnat

a)    Tutoria
D’acord amb el Projecte formatiu del Centre, la tasca tutorial és un dels factors en què es basa el reeiximent de l’estudiant. Per això és tan important per al Centre buscar l’organització i el funcionament intern més adients per proporcionar una bona tutorització a l’alumnat. I com a primera mesura s’estableix que cada estudiant del Centre té assignat una persona tutora que l’acompanyarà al llarg de tot el seu procés formatiu.

El tutor o tutora ha de conèixer les necessitats i objectius formatius de l’estudiant per tal d’aconsellar-li la millor manera de treballar per assolir-los. També, si escau, ha de coordinar-se amb els altres professors de l’estudiant per recollir informació i poder transmetre-la-hi de forma entenedora i útil. Aquest equip docent es constitueix, quan convingui, en Junta d’avaluació per fer el seguiment dels aprenentatges i adoptar les decisions que en resultin. 

Tot el professorat del Centre pot exercir les funcions pròpies de la tutoria. La prefectura d’estudis s’encarregarà de coordinar l’exercici de les funcions de tutoria i programar l’aplicació del Pla d’Acció tutorial.

b)    Equip docent
L’equip docent el formen el professorat del nivell, un representant de l’equip directiu i la psicopedagoga del Centre.

c)    Comissió d’atenció a la diversitat
Està formada per la professora de Psicopedagogia, la mestra de Pedagogia terapèutica, la psicòloga o psicòleg de l’EAP, els professors d’atenció a la diversitat, i la coordinadora pedagògica, que la presideix i convoca.

d)    Protocol d’aula d’acollida
El centre té elaborat el projecte per a cadascun dels casos.

3.   La comunitat educativa

3.1.    Alumnat

                       
a)    Drets

·         Ser respectat en la seva dignitat com a persona i en les seves conviccions religioses, morals i ideològiques.
·         Rebre una formació que li permeti aconseguir el desenvolupament integral de la seva personalitat.
·         Rebre una informació acurada i veraç sobre les seves possibilitats formatives.
·         Obtenir orientació acadèmica i professional.
·         Tenir assignat un tutor o tutora
·         Rebre una valoració acurada del progrés personal i ser informat dels criteris i procediments d’avaluació.
·         Ser informat de la convocatòria de beques o d’ajudes, oficials, privades o del mateix centre.
·         Gaudir d’un ambient de seguretat i higiene i d’una convivència que potenciï el respecte entre totes les persones.
·         Tenir la seguretat que la informació de què disposi el Centre serà reservada i que el dret a la intimitat és respectat.
·         Participar en el funcionament i vida del Centre.
·         Manifestar lliurement, individualment i col·lectiva, les opinions pròpies sense perjudici dels drets de les altres persones del Centre.
·         Associar-se i reunir-se en el Centre per tal de realitzar treballs formatius o activitats culturals.
·         Ser candidat i ser elegit per formar part del Consell Escolar.
·         Ser informat i consultat a través dels seus representants
·         Exercir el dret a la inassistència col·lectiva a les activitats formatives sempre que es compleixin els requisits establerts.

b)    Deures

·         Respectar els drets, les llibertats i les conviccions de les altres persones del Centre, així com la seva dignitat, integritat i intimitat. No discriminar cap membre de la comunitat educativa per cap causa.
·         Respectar la dignitat personal i professional del professorat i del personal d’administració i serveis.
·         Mantenir un estret contacte amb el seu tutor o tutora sobre tots aquells aspectes que fan referència a l’itinerari formatiu.
·         Seguir les indicacions dels tutors quant a possibilitats formatives per aprofitar al màxim les aptituds personals i aprofundir en els coneixements per tal d’assolir una bona preparació.
·         Participar activament en les activitats ordinàries i extraordinàries del Centre.
·         Realitzar a temps les activitats formatives encomanades pel professorat en l’exercici de les seves funcions docents.
·         Comunicar al professorat amb suficient antelació les decisions relatives a baixes o canvis de Centre.
·         Respectar i acceptar les decisions dels tutors i dels òrgans unipersonals i col·legiats del Centre que afectin les propostes formatives, sense perjudici que puguin impugnar-les quan considerin que lesionen els seus drets.
·         Respectar les normes d’higiene i salut del Centre.
·         Respectar l’exercici del dret a l’estudi dels companys i companyes tot mostrant un comportament apropiat al Centre.
·         Portar sempre un vestuari correcte i net, evitant excentricitats i símbols polítics o religiosos.
·         Respectar i fer bon ús de les instal·lacions i material del Centre.
·         Col·laborar i participar amb la resta de la comunitat educativa en la vida i funcionament del Centre.
·         Complir aquest Reglament de Règim Intern.

3.2.   Professorat


a)     Drets

·         Rebre el respecte que correspon a la dignitat personal i professional.
·         Participar de forma activa en el control i la gestió del Centre personalment o a través dels seus representants en el Consell Escolar.
·         Reunir-se lliurement per tractar assumptes laborals i pedagògics, prèvia comunicació a l’equip directiu i fora de l’horari laboral.
·         Presentar la seva candidatura a qualsevol dels òrgans unipersonals i de participació i gestió del Centre, en el marc de les previsions normatives.
·         Convocar els alumnes que tingui assignats per tractar temes relacionats amb la seva formació.
·         Proposar i programar iniciatives o activitats complementàries. La proposta serà transmesa a l’equip directiu, el qual l’enviarà si convé al Consell Escolar per a la seva aprovació.

b)     Deures

·         Atendre l’orientació acadèmica i professional de l’alumnat
·         Responsabilitzar-se de la formació integral de l’alumnat.
·         Informar l’alumnat dels continguts i criteris d’avaluació
·         Dur a terme l’avaluació contínua de l’alumnat i informar-lo de les qualificacions obtingudes.
·         Revisar periòdicament la tasca educativa i fer les modificacions que puguin millorar-ne l’eficàcia
·         Realitzar les funcions que li pertoquin segons el càrrec que tingui assignat.
·         Participar en les activitats complementàries programades per la coordinadora i que figuren en la programació del Centre.
·         Complir el que estableix el Projecte de Centre pel que fa a la llengua d’ús en les tasques formatives.
·         Assistir a les reunions que hagin estat convocades per la direcció o pels òrgans de coordinació del Centre.
·         Complir puntualment l’horari d’activitat formativa i les altres activitats d’horari fix.
·         Avisar la direcció si pot preveure una absència puntual i facilitar el treball a realitzar per l’alumnat a la prefectura d’estudis.
·         Justificar totes les faltes d’assistència per escrit a la prefectura d’estudis.
·         Com a funcionaris, complir els deures establerts en la Llei de la funció pública de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (Llei 17/85 de 23 de juliol; modificada per la Llei 9/94 de 29 de juny; DOGC 15.7.94

3.3.   Personal d’administració i serveis


a)    Drets

·         Rebre el respecte que correspon a la dignitat personal i professional
·         Participar, mitjançant la representació en el Consell Escolar, en la gestió del Centre.
·         Intervenir en tot allò que afecti la vida, la gestió, l’activitat i la convivència del Centre.
·         Ser informat de la gestió del Centre per l’equip directiu i pels representants del Consell Escolar.
·         Reunir-se per tractar assumptes laborals. En cas que s’alteri el funcionament normal del Centre cal acordar-ho prèviament amb l’equip directiu.
·         Exercir els drets reconeguts per la Llei de Funció pública de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

b)     Deures

·         Complir totes les tasques derivades de la seva condició.
·         Col·laborar en el compliment de les decisions aprovades pels diferents òrgans de govern o de participació i gestió del Centre.
·         Assistir a les reunions degudament convocades per la direcció.
·         Complir l’horari acordat amb l’equip directiu segons el nombre d’hores establertes pel Departament d’Educació.
·         Justificar les faltes d’assistència per escrit
·         Complir aquest Reglament de Règim Intern.
·         Complir els deures assenyalats a la Llei de Funció pública de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
·         Fer les tasques de correspondència i càlcul que els puguin ser encomanades per l’equip directiu.
·         Atendre el públic.
·         Tramitar la documentació pròpia de la secretaria.
·         Complimentar la documentació de matriculació.
·         Fer les tasques informàtiques relacionades amb llistats d’alumnes, notes i actes.
·         Ajudar la secretaria en les tasques de comptabilitat i lliurament, registre i arxiu de títols.
·         Col·laborar en les tasques de preinscripció, inscripció i matrícula dels estudiants en l’aplicatiu de gestió.
·         Arxivar la correspondència i la documentació oficial.
·         Fer altres tasques auxiliars que els puguin ser encomanades pels membres de l’equip directiu (el professorat que en requereixi la col·laboració ha de dirigir-se a la secretaria).
·         Tenir cura del bon funcionament de la secretaria del Centre, organitzant-la i ordenant-la.

3.4.   Pares i mares


Els pares i les mares participaran en la gestió del centre i en la tasca educativa mitjançant els seus representants al Consell Escolar (i les seves respectives comissions), les seves associacions i la relació amb el tutor/a, els professors/es del seu fill/a i els òrgans unipersonals del centre (membres de l’equip directiu).

a)    Drets
Els pares i les mares tenen dret a ser informats per el/la tutor/a de les normes de l’Institut que afectin el seu fill/a.
El/la tutor/a informarà els pares i mares dels alumnes menors d’edat o no emancipats del seu rendiment acadèmic, d’assistència a classe i de tots els aspectes referents a l’aprenentatge i la convivència amb els altres.

b)     Deures
Els pares i mares tenen el deure d’acudir al Centre quan siguin convocats pel tutor/a, cap de departament d’orientació, cap d’estudis o director/a.
Els pares i les mares dels/de les menors d’edat o alumnes no emancipats han de posar-se en contacte amb el Centre quan, per malaltia o accident, l’alumne/a deixi d’assistir a classe, sense perjudici de la posterior acreditació mitjançant les justificacions reglamentàries.

c)    Associacions de pares i mares
Al Centre podran constituir-se associacions de pares i mares d’acord amb les normes jurídiques vigents. Hauran de registrar els seus estatuts i la identitat dels seus responsables, elegits democràticament, al registre d’associacions de la Generalitat de Catalunya.
El Director o directora facilitarà el desenvolupament de les activitats de les associacions de pares i mares. Els mantindrà informats, mitjançant els seus representants, de tot el que afecti la vida del Centre, a més de recollir i considerar els seus suggeriments i peticions.

4. Funcionament del centre


4.1.   Organització de els activitats formatives


a)    Marc temporal
L’horari d’atenció el públic serà de 8 del mati a 15.00.  El calendari dels dies d’obertura es basarà en la programació del curs i en les instruccions específiques lliurades pel Departament d’Educació.
Sobre aquestes bases, i a causa de les tasques específiques de cada moment de l’any, l’equip directiu elaborarà un Programa anual d’actuacions, aquest escoltat el claustre, que permeti el desenvolupament de les diferents activitats formatives.
b)    Assistència i seguiment de l’alumnat
El Centre ha de facilitar els recursos perquè els aprenentatges que s’hi fan tinguin lloc en un bon ambient de treball. Els participants, però, també hi han de contribuir amb la seva actitud positiva i màxima col·laboració en el que es dugui a terme.
Per això, cal treballar en un ambient agradable, cercar un espai que permeti la conversa o la discussió de manera ordenada. Els materials didàctics emprats (llibres, ordinadors, vídeos, materials fungibles, etc.) s’han de respectar i tenir cura en tot moment per a que pugui tenir una bona utilització al llarg del temps. El telèfon mòbil està prohibit utilitzar-ho tant dins de l’aula com en tot l’espai del centre educatiu. Per això, es recomana als alumnes no portar-los al centre i, s’hi han de realitzar alguna trucada, el centre posa a disposició dels alumnes el telèfon de consergeria que podrà ser utilitzat per realitzar trucades importants.
L’assistència a les activitats formatives és sempre obligatòria.
Les faltes tenen una incidència negativa i directa en el procés d’aprenentatge, tant si no son justificades. Per tant, el/la tutor/a del grup ha d’estar assabentat de l’assistència al Centre de cadascun dels seus i les seves alumnes; per això, la responsable del RRI farà el seguiment de les faltes, n’informarà els tutors corresponents i la Junta Directiva i proposarà les accions sancionadores. Com a norma general, seran d’aplicació les següents mesures:
·   30 faltes injustificades donen lloc a un treball fora d’hores lectives durant quatre tardes de treball al centre d’estudis
·   10 faltes per assignatura suposarà la realització d’un treball extra relacionat amb l’assignatura.
En les reunions d’equip docent s’inclourà un punt de l’ordre del dia per tractar aquest tema de l’assistència a classe.
Les faltes d’assistència es justificaran mitjançant un imprès que es demanarà a consergeria i que s’haurà de lliurar també a consergeria no més tard de tres dies després de la falta.
Els estudiants que prevegin la seva baixa de les activitats formatives del Centre l’hauran de comunicar al més aviat possible.
c) Pautes a seguir quan falti un professor/a
L’alumnat esperarà el professor dins l’aula. En cas que falti el/la professor/a, esperarà que el professorat de guàrdia els indiqui què han de fer. El professorat de guàrdia sempre romandrà dins l’aula fent que els/les alumnes treballin.
El professor o professora de guàrdia repartirà la feina a la classe, la recollirà al final de la sessió i la deixarà a la casella del professor/a corresponent.
En el cas que els alumnes no tinguin feina a fer,  el professor de guàrdia haurà de portar a terme una dinàmica corresponent a un tema en concret com la cooperació, el companyerisme,  els valors, etc. Amb això el que es vol realitzar és el treball a partir de projectes que proposa el nostre centre. 
d)    Conflictes
Si un professor o professora té queixes raonables relatives a un/a estudiant o grup d’estudiants, intentarà solucionar-les parlant amb ells o a partir de dinàmiques. Si no se solucionen, les comentarà al tutor/a i , si convé, s’adreçarà a l’equip directiu i al psicopedagog/a que estudiaran el cas i iniciaran el procés de mediació.
e)    Activitats culturals
El Centre organitza, dins i fora del seu espai i del seu horari, diverses activitats de tipus cultural. Els departaments programaran anualment aquest tipus d’activitats i, un cop aprovades per l’equip directiu, s’afegiran al Programa anual d’actuacions del Centre per tal de vetllar per la coherència i l’equilibri entre les diferents activitats.
f)     Serveis del centre
El Centre ofereix als estudiants uns espais i materials que, atès que són d’ús comú, han de ser respectats i utilitzats de la forma més correcta possible. Les persones que intencionadament causin desperfectes a les instal·lacions i/o materials es faran càrrec dels costos de les reparacions o substitucions, independentment de les mesures que es puguin prendre. Si s’ignora la identitat dels causants de desperfectes, però són clarament atribuïts a un grup, el cost serà abonat pels integrants del grup.
Queda expressament prohibit l’ús particular del material informàtic (lectura de correu electrònic personal, visita a webs comercials o de contingut no educatiu, impressió de documentació, etc).
L’aula d’informàtica queda taxativament prohibit introduir aliments o begudes.
La biblioteca queda taxativament prohibit introduir aliments o begudes. Aquest servei  és ofert a l’alumnat i professorat durant tot el dia. L’atenció de la biblioteca serà a càrrec del professorat amb disponibilitat d’horari lectiu i fora d’horari pel conserge i els alumnes que tinguin de fer un voluntariat, en el cas que una persona hagi comès alguna falta lleu o greu i hagi de canviar la seva conducta realitzant algun treball. En la biblioteca es pot gaudir d’un servei de lectura i de consulta, és un espai d’estudi i per fer treballs en grup. També ofereix un servei de préstec on alumnat s’haurà d’identificar amb el seu carnet escolar.
L’ús de la fotocopiadora resta reservat per a la reproducció de material formatiu o administratiu. No es podran fer fotocòpies per a ús particular.
L’escola també ofereix una sala amb diferents projectes educatiu, per tal que l’alumat que estigui intrigat en un tema o es vulgui formar més sobre aquest pugui tenir aquesta oportunitat. Aquesta sala estarà situada el costat de la consergeria. Per accedir ha de deixar el canet  escolar a consergeria i el conserge obrirà la sala.
L’escola no ofereix servei de cafeteria ni tampoc de menjador a causa que les instal·lacions no ens ho permet.

4.2.   Organització econòmica i administrativa


a)     Règim administratiu
Al Centre hi ha els següents Llibres de registre:
·   D’actes de claustres i de Consell Escolar
·   D’absències del professorat i personal administratiu i serveis  de títols de Graduat en Educació Secundària i de Batxiller  d’inventari de comptabilitat d’informacions i visites al Centre  de trucades diàries al telèfon d’atenció als pares i l’administració d’assistència diària de l’alumnat al Centre per realitzar activitats lectives o extraescolars.

S’arxiven:
·   Els expedients de l’alumnat amb la fitxa d’inscripció, la Prova d’avaluació inicial i les fotocòpies compulsades de l’expedient acadèmic, si escau.
·   Els documents d’entrades i sortides de correspondència oficial les factures i els contractes amb les empreses.
·   Les actes de les reunions d’equips educatius, de les Juntes d’avaluació, del Consell Escolar del Centre i de les comissions diverses.
·   Les actes i documentació d’avaluació trimestral.

Cada Departament arxiva la còpia de les actes de les seves reunions.
b)    Règim econòmic
Els ingressos provenen de l’assignació del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Tot i això, el Centre podrà acceptar les aportacions voluntàries que se li puguin fer.
El pressupost anual del Centre és elaborat per la secretaria, és avalat pel Claustre i aprovat pel Consell Escolar.
La compatibilitat està a càrrec de la secretària, la qual segueix les directrius comptables del Departament de la Generalitat de Catalunya corresponent. El personal administratiu ajudarà la secretaria en la gestió de la documentació econòmica del Centre, mitjançant el programa SAGA.

5.   Normes de convivència

 

5.1.  La creació d’un equip per a la mediació en conflictes: l’institut ensenya el diàleg per afrontar les diferències


            La mediació educativa parteix de la premissa que el conflicte és un fenomen consubstancial a la convivència humana. L’objectiu d’aquesta disciplina és abordar tots aquells aspectes que fan negatives i destructives les situacions de conflicte i transformar-les, tot eliminant la violència i destructivitat que habitualment es generen en aquests àmbits. Aquesta formació ens ha d’ajudar a aconseguir:

·         Donar rellevància a les relacions en la pràctica educativa i crear un clima al centre educatiu en el qual predominen el reconeixement i la comunicació.
·         Oferir una resposta als conflictes que es produeixen diàriament en els centres, sobretot entre l´alumnat, que no sigui la sanció del Reglament de Règim Intern o el càstig que pot acordar l´equip docent.
·         Dotar a l´alumnat d´estratègies alternatives en la resolució de conflictes, que els ajuden a reflexionar i els capaciti per afrontar els conflictes de forma positiva, per mitjà de la implementació d´un programa de mediació escolar a fi de:
o   Sensibilitzar i capacitar els i les alumnes sobre la mediació i el tractament pacífic del conflictes per prevenir baralles i agressions.
o   Crear un Servei o Equip de Mediació on poder tractar els conflictes sorgits entre alumnes alumnes i alumnes-professors i respectar sempre el principi de voluntarietat en la utilització del Servei.
o   Promoure que les parts implicades en un conflicte participen en la resolució constructiva d’aquest.
o   Aprofitar les situacions conflictives per convertir-les en oportunitats d´aprenentatge.

El tractament dels conflictes en els centres escolars i la prevenció de la violència requereixen un enfocament que incloga la capacitació dels diferents membres de la comunitat educativa. Així doncs, la sèrie d’accions que a continuació es relaten tenien per objecte la formació de mediadors en conflictes en institucions educatives.
·         L’Equip Directiu i un grup de docents participà en les Jornades d’experiències de centres en mediació escolar.
·         Un grup de docents participà en el taller sobre tractament de conflictes en els grups de l’ESO.
·         Un grup de docents participà en el curs de formació de mediadors en conflictes en institucions educatives.
·         Es realitzaren una sèrie d’activitats de presentació del curs de formació de mediació en conflictes en institucions educatives als diferents membres de la comunitat educativa del nostre institut, especialment als grups- classe amb la col·laboració de tutores i tutors. També es realitzaren diferents reunions de presentació del curs al professorat, al personal no docent i a les mares i pares.
·         Realització de diferents activitats de formació en conflictes:
o   Curs general de centre de formació de mediadors en conflictes en institucions educatives.
o   Curs específic de mediació educativa per a l’alumnat, tutors i tutores de 3r d’ESO.
o   Tallers amb mares i pares.

Totes les accions de la mediació educativa tenen uns objectius comuns que són:
·         Reconèixer els conflictes com a part natural de la vida i font d’aprenentatge.
·         Adquirir capacitat de diàleg per a comunicar-se oberta i afectivament.
·         Saber reconèixer i expressar les pròpies emocions i sentiments i fomentar la revalorització d’un mateix i dels altres.
·         Desenvolupar habilitats de pensament reflexiu, creatiu i crític en tant que eines d’anticipació, solució i opció personal front al conflicte.
·         Participar activament i responsablement en la construcció de la cultura del diàleg, de la no violència activa i de la pau, tot transformant el propi context.
·         Contribuir al desenvolupament d’un entorn social equitatiu, pacífic i cohesionat.
·         Incorporar la mediació com a procés d’encontre interpersonal per a elaborar els propis conflictes i buscar vies constructives de consens.

5.2.    Prevenció de drogodependències  


1.    Tipus d’irregularitats o actes contraris a les normes de convivència a Les faltes injustificades de puntualitat o d’assistència a classe.
2.    L’incompliment de les normes bàsiques d’estudi. No fer el deures o no portar el material.
3.    La incorrecció en el vestir i/o l’ús de complements o aparells impropis.
4.    Els actes d’incorrecció o desconsideració amb els altres membres de la comunitat educativa.
5.    Els actes injustificats que alterin el desenvolupament normal de les activitats del centre.
6.    Els actes d’indisciplina i les injúries o les ofenses contra els membres de la comunitat escolar.
7.    El deteriorament, causat intencionadament, de les dependències del centre del material d’aquest o del de la comunitat escolar.
8.    L’ús del mòbil i altres aparells electrònics en qualsevol activitat educativa.
9.    Qualsevol altra incorrecció que alteri el normal desenvolupament de l’activitat escolar, que no constitueixi falta segons l’article 37.1 de la LEC.

5.3.      Mesures correctores


·         Amonestació oral.
·         Compareixença immediata davant del o de la cap d’estudis o del director o la directora del centre.
·         Privació del temps d’esbarjo.
·         Amonestació escrita i treball a la sala d'expulsats.
·         Retirada del carnet de l’Institut.
·         Realització de tasques educadores per a l’alumne/a, en horari no lecti, i/o la reparació econòmica dels danys causats al material del centre o bé al d’altres membres de la comunitat educativa.
·         Suspensió del dret a participar en activitats extraescolars o complementàries del centre per un període determinat.
·         Canvi del grup o classe de l’alumne/a.
·         Suspensió del dret d’assistència a determinades classes per un període no superior a cinc dies lectius. Durant la impartició d’aquestes classes l’alumne/a ha de romandre al centre efectuant els treballs acadèmics que se li encomanin.

6.       Disposicions Finals


Aquest Reglament de Règim Intern entrarà en vigor a partir de la data de la seva aprovació definitiva pel Consell Escolar. Qualsevol modificació haurà de ser aprovada per la majoria de dos terços del Consell Escolar.

Tots els membres de la comunitat educativa de l’IES Bisbe Bartolomé tenen l’obligació de conèixer aquest RRI, per la qual cosa se li donarà la màxima publicitat i difusió. El RRI està disponible a la secretaria del centre i al següent enllaç:

No hay comentarios:

Publicar un comentario