Reglament de
Règim Intern (RRI)
1. Introducció
El Reglament de Règim Interior recull el conjunt de normes que regulen el
funcionament del nostre centre, i garanteix l’adequada coordinació de totes les
persones que formen la comunitat educativa.
2. Organització del centre
Els òrgans de govern
del Centre són la direcció, la prefectura d’estudis, la coordinació pedagògica,
la secretaria. Col·lectivament constitueixen l’equip directiu.
Els òrgans de govern del Centre són la direcció, la prefectura d’estudis, la coordinació pedagògica, la secretaria. Col·lectivament constitueixen l’equip directiu.
La Direcció
Té com a funció el govern i la coordinació de totes
les activitats que es realitzen al Centre.
La Prefectura d’Estudis
Té com a funció el seguiment i la programació de les
activitats formatives.
La Coordinació Pedagògica
Té com a funció elaborar i coordinar la programació
anual de les activitats escolars complementàries. Presideix les reunions de la
comissió d’Atenció a la Diversitat i manté els contactes amb els Serveis
Socials a l’EAP.
La Secretaria
S’ocupa de la gestió de l’activitat administrativa
econòmica del Centre, assumeix la prefectura del personal d’administració i
serveis i exerceix el secretariat en els òrgans col·legiats de govern.
2.2. Òrgan de
participació en el control i la gestió
Els òrgans de participació i la gestió del Centre són
el Consell Escolar i el Claustre.
El Consell Escolar del Centre
És l’òrgan on els diferents integrants de la comunitat
educativa (estudiants, professorat, pares i mares, equip directiu i personal
d’administració i serveis) participen en el control i la gestió del Centre.
Està format per:
- La direcció, que el presideix.
- La prefectura d’estudis.
- Tres representants del professorat escollits pel Claustre.
- Tres representants dels pares i de les mares, un dels quals serà el/la president/a de l’AMPA.
- Els delegats de cada classe (almenys un per línia).
- El/la secretari/a, amb veu però sense vot, que actua com a secretari/a del Consell.
- Un representant de l’administració municipal.
Les seves atribucions són les que li assigna
l’administració educativa i que estan recollides en la legislació vigent. En
cas de produir-se alguna vacant en el sector del professorat, dels estudiants o
del personal d’administració i serveis i no hi hagi llista d’espera per
substituir, es convocaran eleccions parcials per tal que aquest sector no
disminueixi la seva representació.
El Claustre
És l’òrgan propi de participació del professorat en la
gestió i la planificació educatives del Centre. Està integrat pel professorat
que hi presta serveis, i el presideix la direcció. Les seves funcions són les
que determina la normativa vigent. El Claustre es reuneix preceptivament una
vegada al trimestre amb caràcter ordinari, i sempre que el convoqui la direcció
o ho sol·liciti almenys un terç dels seus membres. L’assistència al Claustre és
obligatòria per a tots els membres. Les inassistències o els retards seran
consignats a l’Acta del Claustre i al llibre d’absències del Centre.
2.3. Òrgans de coordinació
a)
Òrgans col·legiats de coordinació
·
Departaments
didàctics.
·
Comissió Pedagògica
b) Òrgans unipersonal de coordinació
b) Òrgans unipersonal de coordinació
·
Caps de Departament i
Caps de Seminari.
·
Coordinadors.
2.4. Òrgans d’atenció i seguiment de l’alumnat
a)
Tutoria
D’acord amb el Projecte formatiu del Centre, la tasca
tutorial és un dels factors en què es basa el reeiximent de l’estudiant. Per
això és tan important per al Centre buscar l’organització i el funcionament
intern més adients per proporcionar una bona tutorització a l’alumnat. I com a
primera mesura s’estableix que cada estudiant del Centre té assignat una
persona tutora que l’acompanyarà al llarg de tot el seu procés formatiu.
El tutor o tutora ha de conèixer les necessitats i
objectius formatius de l’estudiant per tal d’aconsellar-li la millor manera de
treballar per assolir-los. També, si escau, ha de coordinar-se amb els altres
professors de l’estudiant per recollir informació i poder transmetre-la-hi de
forma entenedora i útil. Aquest equip docent es constitueix, quan convingui, en
Junta d’avaluació per fer el seguiment dels aprenentatges i adoptar les
decisions que en resultin.
Tot el professorat del Centre pot exercir les funcions
pròpies de la tutoria. La prefectura d’estudis s’encarregarà de coordinar
l’exercici de les funcions de tutoria i programar l’aplicació del Pla d’Acció
tutorial.
b) Equip docent
L’equip docent el formen el professorat del nivell, un
representant de l’equip directiu i la psicopedagoga del Centre.
c) Comissió d’atenció a la diversitat
Està formada per la professora de Psicopedagogia, la
mestra de Pedagogia terapèutica, la psicòloga o psicòleg de l’EAP, els
professors d’atenció a la diversitat, i la coordinadora pedagògica, que la
presideix i convoca.
d) Protocol d’aula d’acollida
El centre té elaborat el projecte per a cadascun dels
casos.
3. La comunitat educativa
3.1. Alumnat
a)
Drets
·
Ser respectat en la seva dignitat com a persona i en les seves
conviccions religioses, morals i ideològiques.
·
Rebre una formació que li permeti aconseguir el desenvolupament integral
de la seva personalitat.
·
Rebre una informació acurada i veraç sobre les seves possibilitats
formatives.
·
Obtenir orientació acadèmica i professional.
·
Tenir assignat un tutor o tutora
·
Rebre una valoració acurada del progrés personal i ser informat dels
criteris i procediments d’avaluació.
·
Ser informat de la convocatòria de beques o d’ajudes, oficials, privades
o del mateix centre.
·
Gaudir d’un ambient de seguretat i higiene i d’una convivència que
potenciï el respecte entre totes les persones.
·
Tenir la seguretat que la informació de què disposi el Centre serà
reservada i que el dret a la intimitat és respectat.
·
Participar en el funcionament i vida del Centre.
·
Manifestar lliurement, individualment i col·lectiva, les opinions
pròpies sense perjudici dels drets de les altres persones del Centre.
·
Associar-se i reunir-se en el Centre per tal de realitzar treballs
formatius o activitats culturals.
·
Ser candidat i ser elegit per formar part del Consell Escolar.
·
Ser informat i consultat a través dels seus representants
·
Exercir el dret a la inassistència col·lectiva a les activitats
formatives sempre que es compleixin els requisits establerts.
b)
Deures
·
Respectar els drets, les llibertats i les conviccions de les altres persones
del Centre, així com la seva dignitat, integritat i intimitat. No discriminar
cap membre de la comunitat educativa per cap causa.
·
Respectar la dignitat personal i professional del professorat i del
personal d’administració i serveis.
·
Mantenir un estret contacte amb el seu tutor o tutora sobre tots aquells
aspectes que fan referència a l’itinerari formatiu.
·
Seguir les indicacions dels tutors quant a possibilitats formatives per
aprofitar al màxim les aptituds personals i aprofundir en els coneixements per
tal d’assolir una bona preparació.
·
Participar activament en les activitats ordinàries i extraordinàries del
Centre.
·
Realitzar a temps les activitats formatives encomanades pel professorat
en l’exercici de les seves funcions docents.
·
Comunicar al professorat amb suficient antelació les decisions relatives
a baixes o canvis de Centre.
·
Respectar i acceptar les decisions dels tutors i dels òrgans
unipersonals i col·legiats del Centre que afectin les propostes formatives,
sense perjudici que puguin impugnar-les quan considerin que lesionen els seus
drets.
·
Respectar les normes d’higiene i salut del Centre.
·
Respectar l’exercici del dret a l’estudi dels companys i companyes tot
mostrant un comportament apropiat al Centre.
·
Portar sempre un vestuari correcte i net, evitant excentricitats i
símbols polítics o religiosos.
·
Respectar i fer bon ús de les instal·lacions i material del Centre.
·
Col·laborar i participar amb la resta de la comunitat educativa en la
vida i funcionament del Centre.
·
Complir aquest Reglament de Règim Intern.
3.2. Professorat
a)
Drets
·
Rebre el respecte que correspon a la dignitat personal i professional.
·
Participar de forma activa en el control i la gestió del Centre
personalment o a través dels seus representants en el Consell Escolar.
·
Reunir-se lliurement per tractar assumptes laborals i pedagògics, prèvia
comunicació a l’equip directiu i fora de l’horari laboral.
·
Presentar la seva candidatura a qualsevol dels òrgans unipersonals i de
participació i gestió del Centre, en el marc de les previsions normatives.
·
Convocar els alumnes que tingui assignats per tractar temes relacionats
amb la seva formació.
·
Proposar i programar iniciatives o activitats complementàries. La
proposta serà transmesa a l’equip directiu, el qual l’enviarà si convé al
Consell Escolar per a la seva aprovació.
b)
Deures
·
Atendre l’orientació acadèmica i professional de l’alumnat
·
Responsabilitzar-se de la formació integral de l’alumnat.
·
Informar l’alumnat dels continguts i criteris d’avaluació
·
Dur a terme l’avaluació contínua de l’alumnat i informar-lo de les
qualificacions obtingudes.
·
Revisar periòdicament la tasca educativa i fer les modificacions que
puguin millorar-ne l’eficàcia
·
Realitzar les funcions que li pertoquin segons el càrrec que tingui
assignat.
·
Participar en les activitats complementàries programades per la
coordinadora i que figuren en la programació del Centre.
·
Complir el que estableix el Projecte de Centre pel que fa a la llengua
d’ús en les tasques formatives.
·
Assistir a les reunions que hagin estat convocades per la direcció o
pels òrgans de coordinació del Centre.
·
Complir puntualment l’horari d’activitat formativa i les altres
activitats d’horari fix.
·
Avisar la direcció si pot preveure una absència puntual i facilitar el
treball a realitzar per l’alumnat a la prefectura d’estudis.
·
Justificar totes les faltes d’assistència per escrit a la prefectura
d’estudis.
·
Com a funcionaris, complir els deures establerts en la Llei de la funció
pública de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (Llei 17/85 de 23 de
juliol; modificada per la Llei 9/94 de 29 de juny; DOGC 15.7.94
3.3. Personal d’administració i serveis
a)
Drets
·
Rebre el respecte que correspon a la dignitat personal i professional
·
Participar, mitjançant la representació en el Consell Escolar, en la
gestió del Centre.
·
Intervenir en tot allò que afecti la vida, la gestió, l’activitat i la
convivència del Centre.
·
Ser informat de la gestió del Centre per l’equip directiu i pels
representants del Consell Escolar.
·
Reunir-se per tractar assumptes laborals. En cas que s’alteri el
funcionament normal del Centre cal acordar-ho prèviament amb l’equip directiu.
·
Exercir els drets reconeguts per la Llei de Funció pública de
l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
b)
Deures
·
Complir totes les tasques derivades de la seva condició.
·
Col·laborar en el compliment de les decisions aprovades pels diferents
òrgans de govern o de participació i gestió del Centre.
·
Assistir a les reunions degudament convocades per la direcció.
·
Complir l’horari acordat amb l’equip directiu segons el nombre d’hores
establertes pel Departament d’Educació.
·
Justificar les faltes d’assistència per escrit
·
Complir aquest Reglament de Règim Intern.
·
Complir els deures assenyalats a la Llei de Funció pública de
l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
·
Fer les tasques de correspondència i càlcul que els puguin ser
encomanades per l’equip directiu.
·
Atendre el públic.
·
Tramitar la documentació pròpia de la secretaria.
·
Complimentar la documentació de matriculació.
·
Fer les tasques informàtiques relacionades amb llistats d’alumnes, notes
i actes.
·
Ajudar la secretaria en les tasques de comptabilitat i lliurament,
registre i arxiu de títols.
·
Col·laborar en les tasques de preinscripció, inscripció i matrícula dels
estudiants en l’aplicatiu de gestió.
·
Arxivar la correspondència i la documentació oficial.
·
Fer altres tasques auxiliars que els puguin ser encomanades pels membres
de l’equip directiu (el professorat que en requereixi la col·laboració ha de
dirigir-se a la secretaria).
·
Tenir cura del bon funcionament de la secretaria del Centre,
organitzant-la i ordenant-la.
3.4. Pares
i mares
Els pares i les mares participaran en la gestió del
centre i en la tasca educativa mitjançant els seus representants al Consell
Escolar (i les seves respectives comissions), les seves associacions i la
relació amb el tutor/a, els professors/es del seu fill/a i els òrgans
unipersonals del centre (membres de l’equip directiu).
a)
Drets
Els pares i les mares tenen dret a ser informats per
el/la tutor/a de les normes de l’Institut que afectin el seu fill/a.
El/la tutor/a informarà els pares i mares dels alumnes
menors d’edat o no emancipats del seu rendiment acadèmic, d’assistència a
classe i de tots els aspectes referents a l’aprenentatge i la convivència amb els
altres.
b)
Deures
Els pares i mares tenen el deure d’acudir al Centre quan
siguin convocats pel tutor/a, cap de departament d’orientació, cap d’estudis o
director/a.
Els pares i les mares dels/de les menors d’edat o alumnes
no emancipats han de posar-se en contacte amb el Centre quan, per malaltia o
accident, l’alumne/a deixi d’assistir a classe, sense perjudici de la posterior
acreditació mitjançant les justificacions reglamentàries.
c)
Associacions de pares i mares
Al Centre podran constituir-se associacions de pares i
mares d’acord amb les normes jurídiques vigents. Hauran de registrar els seus
estatuts i la identitat dels seus responsables, elegits democràticament, al registre
d’associacions de la Generalitat de Catalunya.
El Director o directora facilitarà el desenvolupament de
les activitats de les associacions de pares i mares. Els mantindrà informats,
mitjançant els seus representants, de tot el que afecti la vida del Centre, a
més de recollir i considerar els seus suggeriments i peticions.
4. Funcionament
del centre
4.1. Organització de els activitats formatives
a)
Marc temporal
L’horari d’atenció el públic serà de 8 del mati a
15.00. El calendari dels dies d’obertura
es basarà en la programació del curs i en les instruccions específiques lliurades
pel Departament d’Educació.
Sobre
aquestes bases, i a causa de les tasques específiques de cada moment de l’any,
l’equip directiu elaborarà un Programa
anual d’actuacions, aquest escoltat el claustre, que permeti el
desenvolupament de les diferents activitats formatives.
b)
Assistència i seguiment de l’alumnat
El Centre ha de facilitar els recursos perquè els
aprenentatges que s’hi fan tinguin lloc en un bon ambient de treball. Els
participants, però, també hi han de contribuir amb la seva actitud positiva i
màxima col·laboració en el que es dugui a terme.
Per això, cal treballar en un ambient agradable, cercar
un espai que permeti la conversa o la discussió de manera ordenada. Els
materials didàctics emprats (llibres, ordinadors, vídeos, materials fungibles,
etc.) s’han de respectar i tenir cura en tot moment per a que pugui tenir una
bona utilització al llarg del temps. El telèfon mòbil està prohibit
utilitzar-ho tant dins de l’aula com en tot l’espai del centre educatiu. Per
això, es recomana als alumnes no portar-los al centre i, s’hi han de realitzar
alguna trucada, el centre posa a disposició dels alumnes el telèfon de
consergeria que podrà ser utilitzat per realitzar trucades importants.
L’assistència a les activitats formatives és sempre
obligatòria.
Les faltes tenen una incidència negativa i directa en el
procés d’aprenentatge, tant si no son justificades. Per tant, el/la tutor/a del
grup ha d’estar assabentat de l’assistència al Centre de cadascun dels seus i
les seves alumnes; per això, la responsable del RRI farà el seguiment de les
faltes, n’informarà els tutors corresponents i la Junta Directiva i proposarà
les accions sancionadores. Com a norma general, seran d’aplicació les següents
mesures:
·
30 faltes injustificades donen lloc a un treball fora d’hores lectives
durant quatre tardes de treball al centre d’estudis
·
10 faltes per assignatura suposarà la realització d’un treball extra relacionat
amb l’assignatura.
En les reunions d’equip docent s’inclourà un punt de
l’ordre del dia per tractar aquest tema de l’assistència a classe.
Les faltes d’assistència es justificaran mitjançant un
imprès que es demanarà a consergeria i que s’haurà de lliurar també a
consergeria no més tard de tres dies després de la falta.
Els estudiants que prevegin la seva baixa de les
activitats formatives del Centre l’hauran de comunicar al més aviat possible.
c) Pautes a seguir quan falti un professor/a
L’alumnat esperarà el professor dins l’aula. En cas que
falti el/la professor/a, esperarà que el professorat de guàrdia els indiqui què
han de fer. El professorat de guàrdia sempre romandrà dins l’aula fent que
els/les alumnes treballin.
El professor o professora de guàrdia repartirà la feina a
la classe, la recollirà al final de la sessió i la deixarà a la casella del
professor/a corresponent.
En el cas que els alumnes no tinguin feina a fer, el professor de guàrdia haurà de portar a
terme una dinàmica corresponent a un tema en concret com la cooperació, el companyerisme,
els valors, etc. Amb això el que es vol
realitzar és el treball a partir de projectes que proposa el nostre centre.
d)
Conflictes
Si un professor o professora té queixes raonables
relatives a un/a estudiant o grup d’estudiants, intentarà solucionar-les
parlant amb ells o a partir de dinàmiques. Si no se solucionen, les comentarà
al tutor/a i , si convé, s’adreçarà a l’equip directiu i al psicopedagog/a que
estudiaran el cas i iniciaran el procés de mediació.
e)
Activitats culturals
El Centre organitza, dins i fora del seu espai i del seu
horari, diverses activitats de tipus cultural. Els departaments programaran
anualment aquest tipus d’activitats i, un cop aprovades per l’equip directiu,
s’afegiran al Programa anual d’actuacions del Centre per tal de vetllar per la
coherència i l’equilibri entre les diferents activitats.
f)
Serveis del centre
El Centre ofereix als estudiants uns espais i materials
que, atès que són d’ús comú, han de ser respectats i utilitzats de la forma més
correcta possible. Les persones que intencionadament causin desperfectes a les
instal·lacions i/o materials es faran càrrec dels costos de les reparacions o
substitucions, independentment de les mesures que es puguin prendre. Si
s’ignora la identitat dels causants de desperfectes, però són clarament
atribuïts a un grup, el cost serà abonat pels integrants del grup.
Queda expressament prohibit l’ús particular del material
informàtic (lectura de correu electrònic personal, visita a webs comercials o
de contingut no educatiu, impressió de documentació, etc).
L’aula d’informàtica queda taxativament prohibit
introduir aliments o begudes.
La biblioteca queda taxativament prohibit introduir
aliments o begudes. Aquest servei és
ofert a l’alumnat i professorat durant tot el dia. L’atenció de la biblioteca
serà a càrrec del professorat amb disponibilitat d’horari lectiu i fora d’horari
pel conserge i els alumnes que tinguin de fer un voluntariat, en el cas que una
persona hagi comès alguna falta lleu o greu i hagi de canviar la seva conducta
realitzant algun treball. En la biblioteca es pot gaudir d’un servei de lectura
i de consulta, és un espai d’estudi i per fer treballs en grup. També ofereix
un servei de préstec on alumnat s’haurà d’identificar amb el seu carnet
escolar.
L’ús de la fotocopiadora resta reservat per a la
reproducció de material formatiu o administratiu. No es podran fer fotocòpies
per a ús particular.
L’escola també ofereix una sala amb diferents projectes
educatiu, per tal que l’alumat que estigui intrigat en un tema o es vulgui
formar més sobre aquest pugui tenir aquesta oportunitat. Aquesta sala estarà
situada el costat de la consergeria. Per accedir ha de deixar el canet escolar a consergeria i el conserge obrirà la
sala.
L’escola no ofereix servei de
cafeteria ni tampoc de menjador a causa que les instal·lacions no ens ho
permet.
4.2. Organització econòmica i administrativa
a)
Règim administratiu
Al Centre hi ha els següents Llibres de registre:
·
D’actes de claustres i de Consell Escolar
·
D’absències del professorat i personal administratiu i serveis de títols de Graduat en Educació Secundària i
de Batxiller d’inventari de
comptabilitat d’informacions i visites al Centre de trucades diàries al telèfon d’atenció als
pares i l’administració d’assistència diària de l’alumnat al Centre per
realitzar activitats lectives o extraescolars.
S’arxiven:
·
Els expedients de l’alumnat amb la fitxa d’inscripció, la Prova
d’avaluació inicial i les fotocòpies compulsades de l’expedient acadèmic, si
escau.
·
Els documents d’entrades i sortides de correspondència oficial les
factures i els contractes amb les empreses.
·
Les actes de les reunions d’equips educatius, de les Juntes d’avaluació,
del Consell Escolar del Centre i de les comissions diverses.
·
Les actes i documentació d’avaluació trimestral.
Cada Departament arxiva la còpia de les actes de les
seves reunions.
b)
Règim econòmic
Els ingressos provenen de l’assignació del Departament
d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Tot i això, el Centre podrà acceptar
les aportacions voluntàries que se li puguin fer.
El pressupost anual del Centre és elaborat per la
secretaria, és avalat pel Claustre i aprovat pel Consell Escolar.
La
compatibilitat està a càrrec de la secretària, la qual segueix les directrius
comptables del Departament de la Generalitat de Catalunya corresponent. El
personal administratiu ajudarà la secretaria en la gestió de la documentació
econòmica del Centre, mitjançant el programa SAGA.
5. Normes de convivència
5.1. La
creació d’un equip per a la mediació en conflictes: l’institut ensenya el
diàleg per afrontar les diferències
La mediació educativa
parteix de la premissa que el conflicte és un fenomen consubstancial a la
convivència humana. L’objectiu d’aquesta disciplina és abordar tots aquells
aspectes que fan negatives i destructives les situacions de conflicte i
transformar-les, tot eliminant la violència i destructivitat que habitualment
es generen en aquests àmbits. Aquesta formació ens ha d’ajudar a aconseguir:
·
Donar rellevància a
les relacions en la pràctica educativa i crear un clima al centre educatiu en
el qual predominen el reconeixement i la comunicació.
·
Oferir una resposta
als conflictes que es produeixen diàriament en els centres, sobretot entre
l´alumnat, que no sigui la sanció del Reglament de Règim Intern o el càstig que
pot acordar l´equip docent.
·
Dotar a l´alumnat
d´estratègies alternatives en la resolució de conflictes, que els ajuden a
reflexionar i els capaciti per afrontar els conflictes de forma positiva, per
mitjà de la implementació d´un programa de mediació escolar a fi de:
o
Sensibilitzar i
capacitar els i les alumnes sobre la mediació i el tractament pacífic del conflictes
per prevenir baralles i agressions.
o
Crear un Servei o
Equip de Mediació on poder tractar els conflictes sorgits entre alumnes alumnes
i alumnes-professors i respectar sempre el principi de voluntarietat en la
utilització del Servei.
o
Promoure que les
parts implicades en un conflicte participen en la resolució constructiva
d’aquest.
o
Aprofitar les
situacions conflictives per convertir-les en oportunitats d´aprenentatge.
El tractament dels conflictes en els centres escolars
i la prevenció de la violència requereixen un enfocament que incloga la
capacitació dels diferents membres de la comunitat educativa. Així doncs, la
sèrie d’accions que a continuació es relaten tenien per objecte la formació de
mediadors en conflictes en institucions educatives.
·
L’Equip Directiu i un
grup de docents participà en les Jornades d’experiències de centres en mediació
escolar.
·
Un grup de docents
participà en el taller sobre tractament de conflictes en els grups de l’ESO.
·
Un grup de docents
participà en el curs de formació de mediadors en conflictes en institucions
educatives.
·
Es realitzaren una
sèrie d’activitats de presentació del curs de formació de mediació en
conflictes en institucions educatives als diferents membres de la comunitat
educativa del nostre institut, especialment als grups- classe amb la
col·laboració de tutores i tutors. També es realitzaren diferents reunions de
presentació del curs al professorat, al personal no docent i a les mares i
pares.
·
Realització de
diferents activitats de formació en conflictes:
o
Curs general de
centre de formació de mediadors en conflictes en institucions educatives.
o
Curs específic de
mediació educativa per a l’alumnat, tutors i tutores de 3r d’ESO.
o
Tallers amb mares i
pares.
Totes les accions de la mediació educativa tenen uns objectius comuns que són:
·
Reconèixer els
conflictes com a part natural de la vida i font d’aprenentatge.
·
Adquirir capacitat de
diàleg per a comunicar-se oberta i afectivament.
·
Saber reconèixer i
expressar les pròpies emocions i sentiments i fomentar la revalorització d’un
mateix i dels altres.
·
Desenvolupar
habilitats de pensament reflexiu, creatiu i crític en tant que eines
d’anticipació, solució i opció personal front al conflicte.
·
Participar activament
i responsablement en la construcció de la cultura del diàleg, de la no
violència activa i de la pau, tot transformant el propi context.
·
Contribuir al
desenvolupament d’un entorn social equitatiu, pacífic i cohesionat.
·
Incorporar la
mediació com a procés d’encontre interpersonal per a elaborar els propis conflictes
i buscar vies constructives de consens.
5.2. Prevenció
de drogodependències
1.
Tipus
d’irregularitats o actes contraris a les normes de convivència a Les faltes
injustificades de puntualitat o d’assistència a classe.
2.
L’incompliment de les
normes bàsiques d’estudi. No fer el deures o no portar el material.
3.
La incorrecció en el
vestir i/o l’ús de complements o aparells impropis.
4.
Els actes
d’incorrecció o desconsideració amb els altres membres de la comunitat
educativa.
5.
Els actes
injustificats que alterin el desenvolupament normal de les activitats del
centre.
6.
Els actes
d’indisciplina i les injúries o les ofenses contra els membres de la comunitat
escolar.
7.
El deteriorament,
causat intencionadament, de les dependències del centre del material d’aquest o
del de la comunitat escolar.
8.
L’ús del mòbil i
altres aparells electrònics en qualsevol activitat educativa.
9.
Qualsevol altra
incorrecció que alteri el normal desenvolupament de l’activitat escolar, que no
constitueixi falta segons l’article 37.1 de la LEC.
5.3. Mesures correctores
·
Amonestació oral.
·
Compareixença
immediata davant del o de la cap d’estudis o del director o la directora del
centre.
·
Privació del temps
d’esbarjo.
·
Amonestació escrita i
treball a la sala d'expulsats.
·
Retirada del carnet
de l’Institut.
·
Realització de
tasques educadores per a l’alumne/a, en horari no lecti, i/o la reparació
econòmica dels danys causats al material del centre o bé al d’altres membres de
la comunitat educativa.
·
Suspensió del dret a
participar en activitats extraescolars o complementàries del centre per un
període determinat.
·
Canvi del grup o
classe de l’alumne/a.
·
Suspensió del dret
d’assistència a determinades classes per un període no superior a cinc dies
lectius. Durant la impartició d’aquestes classes l’alumne/a ha de romandre al
centre efectuant els treballs acadèmics que se li encomanin.
6.
Disposicions Finals
Aquest Reglament de Règim Intern entrarà en vigor a
partir de la data de la seva aprovació definitiva pel Consell Escolar. Qualsevol
modificació haurà de ser aprovada per la majoria de dos terços del Consell
Escolar.
Tots els membres de la comunitat educativa de l’IES
Bisbe Bartolomé tenen l’obligació de conèixer aquest RRI, per la qual cosa se
li donarà la màxima publicitat i difusió. El RRI està disponible a la
secretaria del centre i al següent enllaç:
No hay comentarios:
Publicar un comentario